بلاگ

تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو وینکا سرویس

گاهی اوقات با توجه به نوسانات برقی خودرو، برد مانیتور فابریک اندروید آسیب می‌بیند که نیازمند تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو می‌شود. صفحه نمایش مانیتور اندروید، در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. ابعاد مانیتور، وضوح رنگ، تعداد پیکسل و موارد دیگر در کیفیت مانیتور خودرو تاثیر دارند. مثلا صفحه نمایش با فناوری AV و IN زاویه دید خوبی ندارند. اما صفحه نمایش‌های IPS امروزه می‌‌توانند بهترین زاویه دید را به شما بدهند و سرنشینان خودرو در هر زاویه می‌توانند تصویر دلخواه را به خوبی مشاهده کنند. همچنین برخی مواقع تاچ و ال سی دی مانیتور فابریک اندروید، با چیزی برخورد می‌کند که باعث شکسته شدن آن در بخش فابریک خودرو می‌شود. به دلیل بروز این اتفاقات، شما به تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو نیاز پیدا می‌کنید. در ادامه مقاله با مانیتور فابریک اندروید خودرو و تعمیرات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی مانیتور فابریک اندروید خودرو

معرفی مانیتور فابریک اندروید خودرو

داشبورد ماشین یکی از آپشن‌های مهم در هنگام خرید ماشین است؛ که به آن دقت می‌کنیم. برای داشبورد، مانیتور خودرو اهمیت دارد. یک مانیتور خوب علاوه بر زیبایی ظاهری باید از نظر سخت‌افزاری و صفحه نمایشگر نیز بی‌نقص باشد. با یک مانیتور اندروید مناسب، شما لحظات خوشی را در ماشین خودتان ثبت خواهید کرد.  در واقع شما می‌توانید فیلم مورد علاقه خود را تماشا کرده و یا یک آهنگ دلخواه را با بهترین کیفیت گوش کنید.

بررسی مشخصات فنی مانیتور فابریک اندروید خودرو

سیستم عامل مانیتور خودرو یکی از عوامل مهم، هنگام خرید است. سیستم عامل اندروید با داشتن قابلیت نصب هر نوع برنامه، می‌تواند تمام نیازهای شما را رفع کند. با داشتن مانیتور فابریک اندروید خودرو، شما می‌توانید از تمام برنامه‌های موبایل بر روی مانیتور خودرو نیز استفاده کنید. برنامه‌هایی مانند برنامه‌های پخش زنده تلوزیون و ماهواره، GPS، مسیر یاب، اسنپ، تلوبیون و غیره که همه این برنامه‌ها با سیستم عامل اندروید کار خواهند کرد.

مشخصه اول | کیفیت صفحه نمایشگر

قطعا کیفیت نمایشگر مانیتور فابریک وینکا اندروید خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. با کیفیت بالای صفحه نمایشگر شما می‌توانید فیلم و ویدئو را با کیفیت عالی تماشا کنید و احساس کنید که از تلویزیون منزل خودتان فیلم دلخواه خود را تماشا می‌کنید. بعضی اوقات نمایشگر روشن است اما تصویر آن سیاه است و شما احساس می‌کنید که مشکل از نمایش گر آن است در حالی که ممکن است مشکل از CPU یا بایوس مادربرد باشد. اگر امکان وصل کردن نمایشگر به یک سیستم دیگر نیست، باید کابل دیتا وان را از سیستم جدا کرده و برق آن را مستقیم از پریز تغذیه کنید، حال اگر پیام NO SIGNAL نمایش داده شد، پس نمایشگر سالم است.

مشخصه دوم | قدرت انتقال تصویر گوشی به مانیتور

شما می‌توانید تصاویر موجود در گوشی خود که به صورت فیلم هستند را با کیفیت بالا در مانیتور فابریک اندروید خودرو ببینید. به این ترتیب که قدرت انتقال اطلاعات از داخل گوشی به مانیتور هر اندازه که بیشتر باشد، کیفیت تصاویر پخش شده در مانیتور اندروید خودرو نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، این عامل برای بسیاری از افراد که علاقه زیادی به پخش فیلم‌ها و ویدئوهای  داخل گوشی خود در مانیتور خودرو را دارند.

مشخصه سوم | حافظه داخلی یا ROM

چنانچه، مانیتور فابریک اندروید خودرو حافظه داخلی بالایی داشته باشد شما می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های بیشتری را در داخل ماینتور انتقال دهید. همچنین می‌توانید با نصب یک برنامه به نام shareit روی مانیتور اندروید ماشین هر عکس، فیلم وآهنگی را بر روی مانیتور خود انتقال دهید. هر چقدر حافظه داخلی و حافظه موقت RAM بیشتر باشد مانیتور قدرت بیشتری دارد، کمترین RAM در مانیتور 1 است.

تعمیر مانیتور فابریک

مشخصه چهارم | کیفیت لمس یا تاچ مانیتور

صفحه لمسی یا TOUCH تاچ در اندروید به شکل حرارتی است که با گرمای دست کار می‌کند. در گذشته مانیتور ویندوز از تاچ مقاومتی یا همان فشاری استفاده میکرد. کارکرد تاچ مقاومتی از دو صفحه مقاومتی بصورت سطر و ستون منطبق بر هم است که با فشار انگشتان در هر ناحیه و تغییر مقاومت در پایه‌های خروجی تاچ محل مورد نظر آن تشخیص داده می‌شود. تاچ حرارتی بدلیل استفاده از لایه شیشه‌ای مقاوم‌ در برابر ضربه فشار حرارت و رطوبت هستند لذا انتخاب تاچ‌های تمام شیشه بهترین انتخاب در مانیتورهای اندروید محسوب می‌شود. در بعضی از تولیدات ارزان‌ قیمت، بجای شیشه از طلق پلاستیکی با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌شود. تاچ مانیتور برای استفاده راحت و سریع از آن بسیار مهم است و شما هنگامی که رانندگی می‌کنید باید بتوانید خیلی راحت و سریع با مانیتور کار کنید. بنابراین حواستان باشد که این عامل را هنگام خرید مانیتور فابریک اندروید خودرو حتما در نظر بگیرید.

مشخصه پنجم | توان پردازنده CPU

یکی دیگر از ویژگی‌های یک مانیتور فابریک‌ اندروید خودرو خوب، قدرت پردازش اطلاعات آن است تا مشکلی با پخش تصاویر با کیفیت بالا و کارکردن با هر شرایط را نداشته باشد. هنگ کردن یک مانیتور اندروید برای هیچ راننده‌ای خوشایند نیست.

مشخصه ششم | کیفیت صوتی

حتما قبول دارید که کیفیت صوتی هم برای ویدئو و هم موسیقی به  بسیار اهمیت دارد. چون که یک صدای فوق العاده و عالی می‌تواند سفرهای شما را منحصر به فرد کند.  معمولا همه‌ی دی وی دی‌ها دارای حداقل یک ساب ووفر و دو بلندگو اکولایزر است و کیفیت صدای سیستم دی وی دی فابریک خودرو به تعداد ساب ووفرهای آن بستگی دارد. در نتیجه هر چه تعداد ساب ووفرها بیشتر باشد کیفیت و شفافیت صدای پخش شده نیز به همان مقدار افزایش می‌یابد.  همچنین میزان قدرت صدای دی وی دی فابریک خودرو با کیفیت قطعات دی وی دی ارتباط مستقیم دارد.

به این معنا که هر چه دی وی دی خودرو جدیدتر و از قطعات بهتری باشد میزان قدرت، شفافیت و وضوح صدا نیز به همان نسبت بهتر خواهد بود. پس به خاطر داشته باشید که در هنگام انتخاب مانیتور فابریک این نکته را فراموش نکنید تا نیازی به تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو نداشته باشید.

مشخصه هفتم | زیبایی ظاهری

 همه قبول داریم نقش زیبایی ظاهری مانیتور برای جلوه دادن به داشبورد ماشین بسیار مهم است و زیبایی ظاهری نیز نقش پر رنگی در خرید بهترین مانیتور اندروید ماشین دارد. زیبایی ظاهری مانیتور شامل طراحی متناسب با نوع خودرو، عدم برشکاری برای جا دادن مانیتور در داشبورد خودرو است.

مزایا و معایب استفاده از مانیتور فابریک اندروید

یک مانیتور اندروید خودرو با توجه به نوع، کیفیت و مدل، دارای مجموعه‌ای از سخت‌افزارها (رم، پردازنده، حافظه، کارت گرافیکی و…)،خروجی‌ها و نرم‌افزار می‌باشد. با بودن انواع برندهای مختلف این محصول، انتخاب یک مانیتور خوب کمی مشکل است.  یک مانیتور اندروید خودرو مناسب، متناسب با هر مدل خودرو است‌. بنابراین شما می‌توانید از آن برای ماشین‌های داخلی یا خارجی استفاده کنید. همچنین نصب مانیتور خودرو باید بدون هیچ گونه برشکاری باشد.

در چه مواقعی مانیتور فابریک اندروید خودرو به تعمیر نیاز دارد؟

مواقعی که مانیتور فابریک اندروید خودرو به تعمیر نیاز دارد!

در برخی از مواقع، مانیتور فابریک اندروید خودرو به تعمیر و آماده سازی نیاز دارد. در این بخش به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • سفید شدن صفحه مانیتور ماشین
  • ثابت شدن لوگو روی مانیتور ضبط ماشین
  • داشتن نویز صدای اضافی در داخل خودرو
  • خارج نشدن دی وی دی از مانیتور خودرو
  • صدای اضافی در داخل خودرو
  • اجرا نکردن یو اس بی یا فلش در ضبط مانیتور خودرو
  • از کار افتادن دوربین دنده عقب خودرو
  • شکستن تاچ یا ال سی دی lcd ضبط مانیتور خودرو
  • هنگ کردن ضبط یا مانیتور خودرو
  • عدم برقراری اتصال بلوتوث در ضبط مانیتور خودرو
  • از کار افتادن قسمت نویگیشن رهیاب جی پی اس gps ضبط مانیتور خودرو
  • عدم نصب و راه اندازی برنامه در ضبط مانیتور اندروید خودرو
  • خرابی در قسمت چنجر و آسانسور ضبط مانیتور خودرو

شما می‌توانید برای مشاوره رایگان و سفارش محصول با ما تماس بگیرید.

نحوه تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو

نحوه تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو

مشکل اول | بی صدا بودن مانیتور

این بی صدایی می‌تواند به دلیل قطع شدن سیم اسپیکر و یا گرم شدن زیاد آمپلی فایر باشد. به طور معمول وقتی که برای مدت طولانی با صدای بلند از ضبط مانیتور استفاده می‌کنیم آمپلی فایر بیش از حد گرم می‌شود یا بهتر بگویم داغ میکند که برای رفع این مشکل نیاز است که آمپلی فایر در جریان هوای آزاد قرار دهیم.

مشکل دوم | کار نکردن تاچ نمایشگر

از کار افتادن صفحه نمایشگر مانیتور، یکی از رایج‌ترین مشکل‌ها در تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو است. چنانچه تاچ ال سی دی مانیتور خودرو ی شما مشکل دارد ممکن است ایراد از چند جا باشد. ایجاد مشکل در تاچ مانیتور خودرو بیشتر مربوط به شکستگی و یا نیم سوز شدن تاچ است که البته قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض آن خواهید داشت. در غیر این صورت تاچ مانیتور باید توسط تعمیرکاران ماهر تعمیر شود. از آنجایی که تعمیر تاچ مانیتور خودرو به علت هوشمند بودن آن کار راحتی نیست و به آگاهی مهارت تخصصی در این زمینه نیازمند است. در ادامه برخی از دلایل و علت های کار نکردن تاچ نمایشگر می‌پردازیم.

تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو برای قرار گرفتن زیر آفتاب

  • اصلی‌ترین دلیل خراب شدن تاچ مانیتور حرارت مستقیم آفتاب است. هنگامی که خودرو شما زیر آفتاب قرار دارد حتما از یک آفتابگیر شیشه جلو استفاده بکنید، در صورت نداشتن سایبان، می‌توانید یک عدد پارچه روی مانیتور خودرو بیاندازید تا جلوی نور آفتاب را بگیرد.

تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو برای واکس زدن

  • دومین علت در خرابی تاچ زدن واکس داشبورد در کارواش بر روی صفحه تاچ است، واکس داشبورد به علت این که چربی بالایی دارد و با نفوذ به لایه‌های صفحه تاچ باعث خراب شدن تاچ می‌شود.

تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو برای شستن صفحه تاچ با مایع شیشه شویی

  • یکی دیگر از دلایلی که باعث خراب شدن مانیتور فابریک اندروید خودرو می‌شود، استفاده از مایع شیشه شویی برای شستن صفحه تاچ مانیتور است. برای تمیز کردن صفحه تاچ بهترین راه این است با نم کردن پارچه مخصوص شیشه عینک به محلول مخصوص شیشه عینک و تمیز کردن آن است.

تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو برای برخورد اشیا تیز

  • برخورد اشیاء تیز مثل سوزن و ناخن می‌تواند به صفحه تاچ آسیب برساند.

مشکل سوم | سیگنال ندادن مسیریاب مانیتور

جی‌پی‌اس مانیتور می‌تواند به دلایل زیادی از کار بیافتد و یا سیگنال ندهد. در بعضی موارد تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو خیلی راحت است. به طور مثال احتمال دارد مشکل جی پی اس سیستم شما به دلیل نصب نشدن آنتن آن باشد، که در این صورت چنانچه آنتن را به درستی نصب کنید مشکل حل خواهد شد. حتی ممکن است ماشین در نقطه کورجی پی اس باشد، کمی با خودروی خود رانندگی کرده و دوباره سیگنال جی پی اس را بررسی کنید. اگر مشکل حل نشد احتمال دارد سیستم خودروی شما ایراد سخت افزاری داشته باشد که به احتمال زیاد خرابی در رم  جی پی اس و یا ناهماهنگی رم با دستگاه مربوطه است. 

مشکل سوم | نشناختن فلش توسط درگاه یواس‌بی مانیتور

اگر با این مشکل مواجه شدید بهتر است باید به چند چیز را بررسی کنید. چنانچه قسمت سخت‌افزاری دستگاه مشکلی ندارد بهت است در اولین قدم فلش را بررسی کنید چرا که احتمال دارد ویروسی باشد.

مشکل چهارم | نشان ندادن تصویر عقب توسط مانیتور

یکی دیگر از تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو، مشکل نمایش ندادن تصویر به دوربین‌ها است. در زمان نصب مانیتور اولیه مانیتور باید دوربین عقب را نیز نصب و به سوکت مربوطه متصل کنید. چنانچه تصویر نمایش داده نشد امکان دارد مدل دوربین عقب انتخاب شده با مانیتور نصب شده در خودروی شما متناسب نباشد که در این صورت باید دوربین را تعویض کنید. چنانچه دوربین عقب سیستم خودروی شما بعد از مدتی استفاده از آن از کار افتاده باشد، ممکن است مانیتور مشکل نرم افزاری داشته باشد که در این صورت برای تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو باید آپدیت‌های مناسب نصب و فعال شوند. در نهایت اگر مشکل شما با آپدیت رفع نشد بایدسیم کشی را بررسی کنید.

سخن پایانی

در برخی از مواقع که بسیاری از آن‌ها در بخش‌های بالا گفته شد، نیاز به تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو وجود دارد. در این مواقع می‌توانید با استفاده از کمک گرفتن از وینکا سرویس، مشکلات خود را حل کنید.

مطالب مرتبط:

خرید و نصب کیلس استارت

سوالات متداول

بی صدا بودن مانیتور ، کار نکردن تاچ نمایشگر ، قرار گرفتن زیر آفتاب ، واکس زدن به مانیتور ، شستن با مایع شیشه شویی ، برخورد با اشیا تیز ، سیگنال ندادن مسیریاب مانیتور ، نشناختن فلش توسط درگاه یواس‌بی مانیتور ، نشان ندادن تصویر عقب توسط مانیتور

با توجه به علت‌هایی مانیتور به تعمیر نیاز پیدا خواهد کرد که درون محتوا توضیح داده شد، قیمت تعمیرات مانیتور فابریک اندروید خودرو متفاوت خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۹ رای
سبد خرید